Hej på er!

Just nu tränar jag efter “Lär dig springa 10 km” programmet i appen Mized som är skapad av Lofsangruppen och igår stod det långa intervaller på schemat. Tyvärr så öste ju regnet ned och det gör ju inte att man blir speciellt sugen på att ge sig ut på sin löprunda, men jag bytte i alla fall om och gav mig ut som planerat. När man följer ett program så får man bita ihop och genomföra det planerade passat oavsett om man har lust eller inte.

regnigt ute

Ni ser ju hur grått och trist det ser ut, speciellt för en sån mig som är en riktig sucker för sol och värme. 

Den första biten var skitkall och inte alls trevlig, men sen mitt i under en “gå-intervall” så fick jag helt plötsligt något lyckorus och kände att det är ändå rätt härligt att känna regnet på sig! Jag kan inte riktigt förklara, för jag gillar verkligen inte regn och dåligt väder egentligen men på nått sätt så kändes det ändå så skönt att ändå ha möjligheten att kunna vara ute på en löprunda och känna regnet mot huden och känna att man inte begränsar sig själv bara på grund av lite regn.

löpning efter regnet

Gång på gång blir jag så positivt överraskad och tacksam över kroppen och vad den faktiskt klara av! Men inte bara kroppen utan även pannbenet, att man faktiskt tar sig för saker som man inte är så sugen på men som man vet kommer kännas bra efteråt och framför allt att det tjänar en i längden.